Het is een mule, dus over het uiterlijk van de auto is helaas nog niets te zeggen. Deze verpakking laat werkelijk niets zien van de lijnen van de nieuwe roadsters, maar uit het knip- en plakwerk kunnen we in ieder geval afleiden dat men ermee bezig is, en dat is op zich al heel goed nieuws.
De testrijders werden gesnapt in de Verenigde Staten. Voor de Spider is dat symbolisch: Alfa Romeo gebruikt de recent geïntroduceerde 4C om de terugkeer op de Amerikaanse markt te markeren. Naar verluidt delen de twee roadsters 40 procent van de onderdelen. Die onderdelen zijn de voor- en achteras, het motorcompartiment, het schutbord, de voorruit en de structuur daaromheen.
Gevolg is dat het uiterlijk van de auto’s nauwelijks overeen zal komen: door ze beiden van een compleet nieuwe carrosserie te voorzien kunnen de Jappanners en Italianen hun eigen stempel op de auto’s drukken. Ook de motoren worden door de merken apart aangeleverd: Mazda kiest voor 1.5 of 2.0 SkyActiv-motoren, Alfa Romeo gaat voor een compacte benzinemotor als de 1.4 MultiAir.
Het artikel is toegevoegd aan de winkelwagen
Het artikel is toegevoegd aan de offerte
Het artikel is toegevoegd aan het verlanglijstje
Nog maar [%STOCK%] plaats(en) vrij!