Best Sports Car JD Power: Mazda MX-5
De best verkochte roadster ter wereld, de Mazda MX-5, voegt
weer een award toe aan de al uitgebreide palmares van dit succesnummer,
opnieuw in de vorm van de titel 'Best Sports Car' in het JD Power
Onderzoek 2010, een klantentevredenheidsonderzoek in Groot-Brittannië.
Meer dan 17.000 eigenaren namen deel aan dit jaarlijkse onderzoek
in het Verenigd Koninkrijk. De eigenaren van Mazda's icoon, de tweezits
roadster, gaven de hoogste waarderingen voor uitstraling, kwaliteit van
het exterieur en interieur, mechanische betrouwbaarheid, prestaties,
gebruikskosten en de service van hun dealer.
Nadat alle stemmen
geteld waren bleek de Mazda MX-5 een tevredenheidscore te hebben behaald
van maar liefst 82,3 %, waarmee het luxe sportmodellen als de
Mercedes-Benz SLK, de Audi TT en ook de VW Eos versloeg in de strijd om
de eretitel 'Best-in-Class'.
De MX-5 is een bekende in de top
van de klassementen van het JD Power Onderzoek. Al vele jaren en in vele
landen is de roadster gekozen tot de beste sportauto. Eigenaren prijzen
de auto met name ook vanwege het feit dat het al 20 jaar lang een
betaalbare, betrouwbare en buitengewoon plezierig rijdende auto is. De
MX-5 is ook geen onbekende als het gaat om specifieke awards uit de
automobielbranche. In zijn 20-jarig bestaan heeft het model meer dan 160
awards gewonnen en meer dan 870.000 nieuwe eigenaren gekregen, waarmee
het één van de meest oprechte cult-auto's ter wereld is geworden, met
een fanatieke schare liefhebbers op elk continent.
Sinds de
introductie in 2006 van een versie met een elektrische bedienbare
hardtop (met nog steeds één van de snelst te openen hardtops in slechts
12 seconden) is de populariteit van de MX-5 alleen maar gegroeid. Het
afgelopen jaar bestond 22 % van het non-premium segment sportauto's in
Groot-Brittannië uit een MX-5, niet zo verwonderlijk in de bakermat van
de tweezits roadster. Over heel Europa gezien was de MX-5 de tweede
sportauto met een aandeel van 12 %.
"De resultaten van het JD
Power Onderzoek in Groot-Brittannie zijn belangrijk, want de Britten
zijn in het algemeen erg enthousiast als het om sportauto's gaat",
vertelt Jeff Guyton, President en CEO van Mazda Motor Europe. "Maar deze
resultaten weerspiegelen veel meer dan alleen maar het feit dat men
graag in een MX-5 rijdt. Ze laten ook zien hoe gemakkelijk en praktisch
deze roadster is in het dagelijkse gebruik. Hij combineert lage
gebruikskosten, een legendarische betrouwbaarheid en een goede service
met de enerverende beleving van open rijden. Geen wonder dat het model
zo populair blijft".
Reageer op dit nieuwsbericht: